خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Nejpovedenější privatizace polistopadové éry se naštěstí vyhnula Klausově kupónovce! A před dvaceti lety spatřil světlo světa její první úspěšný výsledek... • Zprávy / inStory.cz
 

Nejpovedenější privatizace polistopadové éry se naštěstí vyhnula Klausově kupónovce! A před dvaceti lety spatřil světlo světa její první úspěšný výsledek...

Škoda Felicia již splňovala náročné západní standardy kvality...
 Byznys & Finance 
19. října 2014 03:30 / Foto: Facebook
  10   3
Nejnovější

Babiš o Benešových dekretech. Co si o tomto problému myslí?

خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Těsně po sametové revoluci v roce 1989 byl podnik Škoda Auto (tehdejší AZNP Mladá Boleslav) na zavření - v kostce řečeno ho táhly ke dnu miliardové dluhy a špatná auta. Dodnes můžeme děkovat osudu, že v roce 1991 stihl tehdejší ministr průmyslu Jan Vrba prosadit prodej této české značky německému Volkswagenu. Moc nechybělo a celý proces málem zastavil Václav Klaus, který chtěl firmu prodat přes kupony!

Václav Klaus totiž ihned, co se stal premiérem, zastavil i další privatizace jako například Tatry Kopřivnice, Liazu nebo plzeňské Škodovky... a jak tyto podniky nakonec dopadly, všichni moc dobře víme.

A právě v těchto dnech si můžeme připomenout dvacet let od doby, kdy se na českých silnicích objevil první vůz, který vznikl již v koncernu Volkswagen Group. Od 17. října 1994 až do roku 2001 bylo v závodech v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách vyrobeno více než 1,4 milionu vozů (!) Škoda Felicia ve verzích hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun. Tento následník spíše "nechvalně" známého modelu Favorit se na tehdejší dobu již vyznačoval vyzrálou technikou, dostatečným vnitřním prostorem, slušnou kvalitou zpracování a relativně moderním designem.

Základní pohonnou jednotkou modelu Škoda Felicia byl zprvu benzinový motor o objemu 1289 cm3 ve výkonových variantách 40 kW a 50 kW. Nabídka motorizací byla ale brzo rozšířena. Od roku 1995 byl v nabídce benzinový motor 1,6 MPI (55 kW) a naftový 1,9 D s výkonem 47 kW.

Krátce po zavedení verze hatchback byla modelová řada Felicia rozšířena, když v červnu 1995 na trh vstoupil prostorný rodinný vůz Škoda Felicia Combi. Záhy po představení modelu kombi zahájila automobilka v srpnu 1995 v závodě Kvasiny výrobu varianty Pick-up (a uzavřeného užitkového provedení Vanplus). Později byl na bázi vozu Felicia Pick-up představen i derivát Felicia Fun, koncipovaný pro využití ve volném čase. Přes 18.500 vozů varianty Pick-up bylo vyrobeno a prodáno také pod označením Volkswagen Caddy.

Neměli bychom zapomenout, že Felicia jako první model značky Škoda měla dvojici airbagů, ABS a k tomu i některé prvky komfortní výbavy jako je klimatizace, elektricky vyhřívaná přední sedadla a u vrcholné verze Laurin & Klement i kožené čalounění...
◼ redakce inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Moderátorka televize Prima už se sukním nevyhýbá. Konečně se zbavila dlouholetého trápení

Styl

Jak se naučit rychle a (skoro) zadarmo cizí jazyk

Dům a zahrada

Proč si domů pořídit boxera? Tady je pár dobrých důvodů

1. Michaela Habáňová řádila na jachtě

2. Zorka Hejdová předvedla vášnivé chvíle se svým čtyřnohým miláčkem

3. Fergie si vyjela newyorským metrem a má z toho zážitek na celý život

4. Taťána Gregor Brzobohatá nechyběla na květinové přehlídce v Pardubicích

5. Taťána Makarenko představila korunku, která ozdobí příští Miss Czech Republic