Ojetá auta mohou být brzy dražší než nová. Automobilky čelí celosvětově dalšímu važnému problému

 Zprávy 
26. října 2021 09:48 / Marie Popelková
  4
📷
1 fotografie v galerii
Ojetá auta mohou výrazně stoupnout na ceně Depositphotos
Na automobilky se valí další pohroma, po "čipovém hladomoru" přichází "hořčíkový hladomor". Kvůli němu se může cena zachovalých ojetin vyšroubovat i nad cenu nových aut.

Automobilky čelí celosvětově dalšímu závažnému problému. Vedle kritického nedostatku čipů, který zastavil výrobu například ve Škodě Auto, čelí rostoucím potížím se zajištěním dodávek hořčíku. Hořčík je přitom zcela nepostradatelná součást každého auta. Bez něj si prakticky nelze představit výrobu hliníkových slitin a plátů, které dělají auto autem, neboť jsou obsaženy v kdejaké součásti vozu od volantu přes nádrž na pohonné hmoty až po motor.

Zhruba 85 procent globálních dodávek hořčíku ovšem zajišťuje Čína. Ta se v současnosti potýká s obdobou energetické krize, která svírá Evropu. Rusko částečně přesměrovalo své dodávky plynu z Evropy právě do Číny i proto, aby Číně pomohlo zmírnit její energetickou krizi. Ta ovšem i tak páchá značné škody, neboť Čína musí kvůli příliš drahé a hůře dostupné elektřině omezovat třeba právě i výrobu hořčíku.

"Již řadu měsíců sužuje automobilky po celém světě zmíněný ,čipový hladomor´, nyní se tedy postupně přidává také ,hořčíkový hladomor´. Ten tak může protáhnout trápení automobilek o další měsíce. V Česku by mohl společně s ,čipovým hladomorem´ připravit o práci až desetitisíce lidí. A zároveň způsobit situaci, kdy zachovalé ojetiny budou mít vyšší cenu než zcela nová auta – jež ovšem nebudou k mání," dodal český ekonom Lukáš Kovanda.

Zdroj: lukaskovanda.cz.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

České osobnosti ovládly ledovec. Letošní sezonu zahájil i herec Jan Čenský

Styl

Skutečně káva, zelený čaj a chilli zrychlují metabolismus, nebo je to jen mýtus?

Dům a zahrada

Naučte se v obchodě poznat zdravou vánoční hvězdu a vyhněte se chybám, kvůli kterým květina mnohdy...

Zavřít reklamu