Letáková akce lákala na masnou konzervu. Kontrola odhalila, že v ní chybělo maso

 Zprávy 
10. dubna 2018 04:55 / Marie Popelková
  0   0
📷
Další 2 fotografie v galerii
Výrobce masné konzervy drsně klamal zákazníky SZPI
Tak to je síla! Prodejce Penny Market lákal prostřednictvím letáků na jedinečnou nabídku, v rámci které nabízel mimo jiné i konzervu masa ve vlastní šťávě. Jaké ovšem následovalo zděšení, když pracovníci Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) zjistili, že v této lahůdce jaksi chybí až pětina deklarovaného masa.
Nejnovější

Turecká krize se přelévá dále, rekordně padá další měna

Samotní inspektoři označili tuto událost za systematické falšování mimořádného rozsahu. „Výsledky rozborů v našich laboratořích potvrdily významně nižší obsah deklarovaného masa u pěti šarží masných konzerv. Všechny byly od polského výrobce Pamapol S.A.,“ konstatoval mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

Na etiketě masa ve vlastní šťávě výrobce tvrdil, že konzerva obsahuje 89 % masa, ve skutečnosti ale uvnitř bylo jen 69,3 % masa. Podobně dopadly i rozbory masa se šunkou.

„SZPI považuje za zcela nepřijatelné, pokud některé subjekty na trhu dosahují pro spotřebitele atraktivních cen díky zfalšování obsahu, kdy klamavě sníží podíl nejnákladnější složky potraviny a tyto výrobky jsou následně ve velkých objemech nabízeny v rámci tzv. letákových a slevových akcí. Aktuální zjištění pěti nevyhovujících šarží podobných výrobků od jednoho výrobce ukazuje, že nejde o náhodu a některé subjekty povýšily falšování na nástroj konkurenčního boje,“ řekl ústřední ředitel SZPI Martin Klanica.

SZPI bude v kontrolách tohoto druhu pokračovat v nesnížené intenzitě, a to napříč potravinářskými komoditami.

📷
2
fotografie
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Jak si žije nová Česká Miss Lea Šteflíčková? Užívá v luxusu za milióny!

Styl

Nevylévejte víno, které jste nedopili. Můžete ho ještě nevšedně využít

Dům a zahrada

Oživte zahradu záhonem bylinek! Které nesmějí chybět?

Zavřít reklamu