TV Barrandov porušila zákon, tvrdí vysílací rada

 Zprávy 
17. srpna 2018 04:03 / Jitka Jahodová
  0   7
Podle rady Soukup ve svých pořadech zvýhodňoval Zemana TV Barrandov
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslala televizi Barrandov pět upozornění na porušení zákona. Výtky se týkají pořadů vlastníka televize Jaromíra Soukupa. Podle rady si nezval oponenty a před volbami zvýhodnil prezidentského kandidáta Miloše Zemana.
Nejnovější

Koruna slábne, nikoli však kvůli vládní krizi

Výkonný ředitel společnosti Empresa Media Daniel Köppl, pod kterou televize Barrandov spadá, ještě výtky rady nečetl. Odmítá ale, že by televize porušila zákon.   

„Jsem přesvědčen o tom, že televize Barrandov neporušila zákon v žádném bodu. Rada uplatňuje kritéria, která jsou logická, jsou oprávněná pro veřejnoprávní média i na soukromé subjekty. Myslím si, že soukromé subjekty mají v tomto jistou větší volnost,“ říká Köppl.

Na nápravu má televize sedm dní. Pak s ní rada může zahájit přestupkové řízení a dát jí pokutu.

V pořadu Duel Jaromíra Soukupa – prezidentský speciál, ve kterém byl před druhým kolem prezidentské volby hostem Miloš Zeman, Soukup jako moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, uvedla RRTV. Soukup naopak vyjadřoval Zemanovi svoji názorovou podporu, a to v úvodní monologické řeči i v průběhu diskuse. Zemana Soukup nevyváženě podporoval i ve dvou dílech pořadu Aréna Jaromíra Soukupa, uvedla rada.

V pořadech Kauzy Jaromíra Soukupa moderátor poukazoval na možný únik informací od policie do firmy Tesco SW v kauze údajně zmanipulovaných zakázek. V pořadu nedal prostor kritizované osobě a obdobně postupoval i v díle věnovaném hospodaření České televize, dodala rada.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Nikol Švantnerová se představila jako módní návrhářka

Styl

Nasbírejte si zdravé plody hlohu. Poradíme, na jaké neduhy zabírá

Dům a zahrada

Dejte na zimu do kompostu levanduli, příští sezonu se vám vyhnou škůdci

Zavřít reklamu