Jsou světové autosalony odsouzeny k zániku?

 Zahraniční 
19. října 2018 07:58 / Ema Maxová
  0   1
Loading...
📷
Další 2 fotografie v galerii
Peugeot si na nezájem návštěvníků nemohl stěžovat Peugeot
Motoristická veřejnost, automobilky i novináři v posledních letech poukazují na úpadek světových autosalonů. Paříž, Ženeva i Frankfurt v minulosti předváděly velkolepé přehlídky automobilových novinek, extravagantních koncepčních vozů i budoucích technologií. Žádný z evropských konstruktérů si nedovolil na těchto obřích show chybět.
Nejnovější

Pád britské vlády může ohrozit více pracovních míst v ČR než případný pád vlády české, varuje známý ekonom

Letos na proslulém pařížském autosalonu návštěvníci marně hledali takové automobilové velikány, jako jsou Volkswagen, Ford, Opel, Nissan, Mazda či Volvo. Co se stalo?

Automobilový průmysl se potýká s řadou potíží. Jsou nutné investice do technologií vedoucích ke snížení emisí CO2, do elektrických, hybridních a jiných alternativních pohonů, bez kterých se žádný výrobce, který chce přežít následujících deset let, neobejde. Přitom účast na autosalonu stojí obrovské peníze. Někteří si tedy museli autosalon letos odpustit.

Optimismus nevládne ani na straně pořadatelů autosalonů. Ti se potýkají s úbytkem návštěvníků i motoristických novinářů, což může na jednu stranu souviset s menším počtem zúčastněných značek a na druhou s obrovskou dostupností foto, video i audio obsahu, který lze volně získat i bez návštěvy výstaviště. Novinky se dnes odhalují v předstihu on-line, na samotném autosalonu už se s pompézním odhalením takřka nesetkáte.

Opravdu se nad autosalony stahují mračna? Mají se motorističtí fanoušci obávat, že po sto letech slávy se autosalony ocitnou v propadlišti dějin?

Letošní pařížský „Mondial“, jak mu říkají Francouzi, i přes absenci velkých hráčů ukázal, že se není čeho bát. I přes chmurné předpovědi výstaviště u Seiny přilákalo obrovský počet návštěvníků. Značky, které zde vystavovaly, si pochvalovaly zájem veřejnosti, počet nových objednávek i  možnosti prezentovat novinky. Nejzářivějším příkladem byla domácí značka Peugeot.

„Peugeotu se na pařížském autosalonu dostalo mimořádné pozornosti. Statisíce návštěvníků se přišly podívat na naše premiéry: nový Peugeot 508 SW, koncepční vůz Peugeot e-Legend i nové benzínové motorizace Plug-in Hybrid,“ libuje si Martine Pradignac z tiskového oddělení francouzské automobilky a dodává: „Na autosalonu jsme přijali 500 objednávek nových vozů a nasbírali přes 8 000 kontaktů potenciálních zákazníků, což představuje nárůst o 10 % v porovnání s rokem 2016. Navíc zde naše automobily získaly dvě významná ocenění: nový Peugeot 508 si odnesl titul za konektivitu a koncept e-Legend, což je elektrické plně autonomní vozidlo, vyhrál cenu diváků a posluchačů RTL/Autoplus/Turbo.“

Autosalony jsou klíčové pro uvádění novinek. Světová premiéra nového modelu se totiž odehraje buď na jaře v Ženevě, nebo na podzim v Paříži, je-li sudý rok, či ve Frankfurtu v letech končících lichým číslem. Nemá-li automobilka co uvést, může se rozhodnout, že autosalon vynechá, což udělal Peugeot v případě loňského frankfurtského autosalonu. Letos ale uvádí svoji vlajkovou loď – Peugeot 508,  a proto nesměl chybět. A vyplatilo se mu to! Z objednávek, které na autosalonu získal, je 10 % právě na nový Peugeot 508, z nasbíraných kontaktů představují potenciální klienti tohoto modelu celou čtvrtinu.

Metropole nad Seinou, kde se autosalon pořádá už 120 let, opět ukázala, že se o budoucnost motoristických show není třeba obávat. Za dva roky se tedy brány pařížského Mondialu otevřou znovu.

📷
2
fotografie
Témata: auto, autosalon
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Nikol Švantnerová se představila jako módní návrhářka

Styl

Jedlé kaštany jsou oblíbenou zimní pochoutkou. Navíc jsou zdravé a pomáhají proti vyčerpání a stresu

Dům a zahrada

Jak správně doma rozmístnit zásuvky a vypínače

Zavřít reklamu