Podvodů se slevovými akcemi přibývá, varuje ČOI. Lidé by měli být velmi obezřetní

 Zprávy 
25. listopadu 2018 04:55 / Marie Popelková
  1   2
Inspekce varuje před slevovými akcemi Depositphotos
Česká obchodní inspekce (ČOI) uskutečnila ve 3. čtvrtletí 2018 kontrolní akci zaměřenou na nabídku a prodej zboží za akční ceny a zboží ze sezonních slev. Zjistila, že nárůst porušení právních předpisů oproti stejnému období roku 2017 byl o šest procent. Je až neuvěřitelné, jak se někteří obchodníci neštítí klamat zákazníky.
Nejnovější

Chaos kolem brexitu a irský bolehlav

„Někteří obchodníci nadále klamou spotřebitele tím, že neuvádí deklarované avizované slevy nebo akční ceny nesprávně účtují. Česká obchodní inspekce doporučuje spotřebitelům kontrolovat si zboží nabízené v akci, zda je cena po slevě také správně naúčtována u pokladny a aby případné nesrovnalosti ihned řešili. Spotřebitel má nárok na cenu, s jakou byl seznámen,“ řekl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Česká obchodní inspekce uskutečnila na celém území České republiky v období od 1. července do 30. září 2018 kontrolní akci zaměřenou na nabídku a prodej zboží za akční ceny a zboží ze sezonních slev. Provedla celkem 1 006 kontrol a porušení právních předpisů zjistila v 469 případech (46,6 %). To je téměř o 6 % více než za stejné období v roce 2017.

Inspektoři ČOI se dokonce setkali s tím, že v některých provozovnách byla deklarována taková výše slev, která není uplatněna u žádného druhu zboží. Například stojan s oděvy, kde je uvedena výše slevy až 70 %. Na stojanu jsou však oděvy zlevněné maximálně o 30 %.

V rámci mezikrajského srovnání dopadl nejhůře Olomoucký a Moravskoslezský kraj, kde byly nedostatky zjištěny ve více než 57 %. Přes 51 % pochybení odhalili inspektoři v Jihočeském kraji a na Vysočině a 49 % pak v Libereckém a Ústeckém kraji. Naopak nejlépe dopadly kontroly ve Středočeském kraji a v Praze (přes 36 % nedostatků).

Nejčastěji, v 590 případech, se prodejci dopustili porušení zákona o ochraně spotřebitele. Například ve 175 případech prodávající neinformoval spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků, často šlo o případy, kdy spotřebitel nebyl seznámen s konečnou cenou, tzn., že ceny byly uváděny před slevou, nikoli po slevě. Ve 160 případech nebyla dodržena poctivost prodeje výrobků a služeb, šlo zejména o nesprávné účtování cen. A v 60 případech nebyl vydán doklad při zakoupení výrobku.

Za nedostatky rozdala inspekce ve 3. čtvrtletí tohoto roku celkem 418 pokut v celkové výši 13 682 500 Kč. Ve stejném období předchozího roku to bylo téměř o 70 pokut (351 pokut) méně a téměř o 6 milionů korun méně (7 712 500 Kč).

Komentáře
Reklama
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Kde a s kým zažívá Aňa Geislerová intenzivní štěstí?

Styl

Jaké tajemství během natáčení skrývala krásná princezna Lada?

Dům a zahrada

Dárky na poslední chvíli, které určitě potěší každého majitele mobilu

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu