Podvodů se slevovými akcemi přibývá, varuje ČOI. Lidé by měli být velmi obezřetní

 Zprávy 
25. listopadu 2018 04:55 / Marie Popelková
  1   2
Inspekce varuje před slevovými akcemi Depositphotos
Česká obchodní inspekce (ČOI) uskutečnila ve 3. čtvrtletí 2018 kontrolní akci zaměřenou na nabídku a prodej zboží za akční ceny a zboží ze sezonních slev. Zjistila, že nárůst porušení právních předpisů oproti stejnému období roku 2017 byl o šest procent. Je až neuvěřitelné, jak se někteří obchodníci neštítí klamat zákazníky.
Nejnovější

Chaos kolem brexitu a irský bolehlav

„Někteří obchodníci nadále klamou spotřebitele tím, že neuvádí deklarované avizované slevy nebo akční ceny nesprávně účtují. Česká obchodní inspekce doporučuje spotřebitelům kontrolovat si zboží nabízené v akci, zda je cena po slevě také správně naúčtována u pokladny a aby případné nesrovnalosti ihned řešili. Spotřebitel má nárok na cenu, s jakou byl seznámen,“ řekl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Česká obchodní inspekce uskutečnila na celém území České republiky v období od 1. července do 30. září 2018 kontrolní akci zaměřenou na nabídku a prodej zboží za akční ceny a zboží ze sezonních slev. Provedla celkem 1 006 kontrol a porušení právních předpisů zjistila v 469 případech (46,6 %). To je téměř o 6 % více než za stejné období v roce 2017.

Inspektoři ČOI se dokonce setkali s tím, že v některých provozovnách byla deklarována taková výše slev, která není uplatněna u žádného druhu zboží. Například stojan s oděvy, kde je uvedena výše slevy až 70 %. Na stojanu jsou však oděvy zlevněné maximálně o 30 %.

V rámci mezikrajského srovnání dopadl nejhůře Olomoucký a Moravskoslezský kraj, kde byly nedostatky zjištěny ve více než 57 %. Přes 51 % pochybení odhalili inspektoři v Jihočeském kraji a na Vysočině a 49 % pak v Libereckém a Ústeckém kraji. Naopak nejlépe dopadly kontroly ve Středočeském kraji a v Praze (přes 36 % nedostatků).

Nejčastěji, v 590 případech, se prodejci dopustili porušení zákona o ochraně spotřebitele. Například ve 175 případech prodávající neinformoval spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků, často šlo o případy, kdy spotřebitel nebyl seznámen s konečnou cenou, tzn., že ceny byly uváděny před slevou, nikoli po slevě. Ve 160 případech nebyla dodržena poctivost prodeje výrobků a služeb, šlo zejména o nesprávné účtování cen. A v 60 případech nebyl vydán doklad při zakoupení výrobku.

Za nedostatky rozdala inspekce ve 3. čtvrtletí tohoto roku celkem 418 pokut v celkové výši 13 682 500 Kč. Ve stejném období předchozího roku to bylo téměř o 70 pokut (351 pokut) méně a téměř o 6 milionů korun méně (7 712 500 Kč).

Komentáře
NEJPOPULÁRNĚJŠÍ
Reklama
Nejčtenější články
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Marta Kubišová znovu ve studiu nazpívala svůj největší hit!

Styl

V 50. letech připravil stát Čechoslováky o úspory. Tam, kde se vzbouřili, tvrdě zasáhl

Dům a zahrada

Máte doma v garáži akumulátorovou čtyřkolku či skútr? Dejte si pozor na baterii

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu