Nejpovedenější privatizace polistopadové éry se naštěstí vyhnula Klausově kupónovce! A před dvaceti lety spatřil světlo světa její první úspěšný výsledek...

 Byznys & Finance 
19. října 2014 03:30 / redakce
  10   3
Škoda Felicia již splňovala náročné západní standardy kvality... Foto: Facebook
Nejnovější

Švýcarsko odmítlo občanství dvěma muslimům, nechtěli podat ruku

Těsně po sametové revoluci v roce 1989 byl podnik Škoda Auto (tehdejší AZNP Mladá Boleslav) na zavření - v kostce řečeno ho táhly ke dnu miliardové dluhy a špatná auta. Dodnes můžeme děkovat osudu, že v roce 1991 stihl tehdejší ministr průmyslu Jan Vrba prosadit prodej této české značky německému Volkswagenu. Moc nechybělo a celý proces málem zastavil Václav Klaus, který chtěl firmu prodat přes kupony!

Václav Klaus totiž ihned, co se stal premiérem, zastavil i další privatizace jako například Tatry Kopřivnice, Liazu nebo plzeňské Škodovky... a jak tyto podniky nakonec dopadly, všichni moc dobře víme.

A právě v těchto dnech si můžeme připomenout dvacet let od doby, kdy se na českých silnicích objevil první vůz, který vznikl již v koncernu Volkswagen Group. Od 17. října 1994 až do roku 2001 bylo v závodech v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách vyrobeno více než 1,4 milionu vozů (!) Škoda Felicia ve verzích hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun. Tento následník spíše "nechvalně" známého modelu Favorit se na tehdejší dobu již vyznačoval vyzrálou technikou, dostatečným vnitřním prostorem, slušnou kvalitou zpracování a relativně moderním designem.

Základní pohonnou jednotkou modelu Škoda Felicia byl zprvu benzinový motor o objemu 1289 cm3 ve výkonových variantách 40 kW a 50 kW. Nabídka motorizací byla ale brzo rozšířena. Od roku 1995 byl v nabídce benzinový motor 1,6 MPI (55 kW) a naftový 1,9 D s výkonem 47 kW.

Krátce po zavedení verze hatchback byla modelová řada Felicia rozšířena, když v červnu 1995 na trh vstoupil prostorný rodinný vůz Škoda Felicia Combi. Záhy po představení modelu kombi zahájila automobilka v srpnu 1995 v závodě Kvasiny výrobu varianty Pick-up (a uzavřeného užitkového provedení Vanplus). Později byl na bázi vozu Felicia Pick-up představen i derivát Felicia Fun, koncipovaný pro využití ve volném čase. Přes 18.500 vozů varianty Pick-up bylo vyrobeno a prodáno také pod označením Volkswagen Caddy.

Neměli bychom zapomenout, že Felicia jako první model značky Škoda měla dvojici airbagů, ABS a k tomu i některé prvky komfortní výbavy jako je klimatizace, elektricky vyhřívaná přední sedadla a u vrcholné verze Laurin & Klement i kožené čalounění...
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Jak si žije nová Česká Miss Lea Šteflíčková? Užívá v luxusu za milióny!

Styl

Co je zdravější petržel nebo celer? Známe odpověď

Dům a zahrada

Jak vyčistit ucpaný odpad? Jde to i bez chemie

Zavřít reklamu