خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Jeden z největších inzerentů světa hrozí stažením reklam kvůli kontroverznímu obsahu

 Zprávy 
20. února 2018 04:06 / Jitka Jahodová
  0   0
Unilever hrozí stažením reklam z Facebooku a Googlu Unilever
Pokud se Facebook a Google nezbaví kontroverzního a extrémního obsahu, hrozí jeden z největších světových zadavatelů reklamy, výrobce spotřebního zboží Unilever, že z těchto platforem stáhne svou inzerci.
Nejnovější

Tohle není pro českou ekonomiku dobrá zpráva

Podle CNN je to příklad toho, jak se spolu s prudce rostoucí rolí obou oblíbených webů zvyšuje i snaha inzerujících korporací zvýšit svůj vliv důrazem na škodlivý obsah nebo chyby v měřeních. 

„Fake news, rasismus nebo sexismus šířící nenávistné a jedovaté příspěvky zaměřené na děti jsou všechny součástí internetu, který se ocitl milion mil od místa, kam jsme si mysleli, že nás přivede,“ prohlásil minulý týden šéf marketingu v Unilever Keith Weed. „Nemůžeme podporovat digitální struktury, které jsou momentálně jen o fous transparentnější než bažina,“ dodal Weed.

Weed tak kritizoval nedostatek kontroly nad obsahem, který míří ke spotřebitelům prostřednictvím dvou internetových gigantů Facebook a Google, a vyhrožuje jim bojkotem nákupu inzerce. 

Není to zanedbatelné stanovisko. Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever, který vlastní značky jako Dove, Hellmann's, Domestos, Lipton, Knorr nebo Algida, je jedním z největších světových zadavatelů reklamy.

Ročně dá zhruba osm miliard eur (zhruba 200 miliard korun) na marketing, přičemž čtvrtina z toho směřuje na digitální platformy, uvádí CNN. Facebook a Google by ale o svůj díl příjmů mohly přijít, pokud nevyslyší hrozbu této společnosti. 

Analytička výzkumné firmy eMarketer Nicole Perrinová ale pro CNN uvedla, že komentář Unileveru je spíše mocenskou hrou než legitimní hrozbou. „Poslední rok jsme od inzerentů slyšeli hodně, ale pokud jde o činy, neviděli jsme moc omezování výdajů,“ poznamenala. 

Podle korespondenta BBC Joea Lynama má Unilever pověst společensky zodpovědného podniku, který nehledí pouze na své zisky. Loni se však firma dostala pod tlak, aby zvýšila ziskovost a urychlila růst.

Ve stejném roce totiž také odmítl převzetí od americké potravinářské skupiny Kraft Heinz, která za Unilever nabízela 143 miliard dolarů (3,6 bilionu korun). V prosinci se tak Unilever například dohodl na prodeji své divize margarínů a pomazánek, která zahrnuje i značku Flora. Unilever měl závod i v České republice, a to v Nelahozevsi na Mělnicku. V roce 2010 ho však společnost uzavřela, a ukončila tak výrobu v tuzemsku.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Bučková a Vágner se po třech letech rozešli. Máme různé sny a touhy, říká modelka

Styl

Vybrat dětem gumáky není jen tak. Nekvalitní holinky mohou být nebezpečné

Dům a zahrada

Pěstujte si mátu po celý rok. Víte, který druh je nejlepší a nejchutnější?

Zavřít reklamu